12.04.2013

Det förflutna

Jag har tänkt mycket på det här med det förflutna, det som varit och framför allt hur det kunde ha varit om mina val hade varit annorlunda. Min inställning har alltid varit att jag är stolt över mina val och att jag anser mig ha haft ett väldigt tursamt liv. Jag har insett att vad jag ansett varit mitt tursamma liv bara handlat om en illusion.

Det är skrämmande hur man från ingenstans kan få upp en klar bild, en kortfilm regisserad av en själv, av hur livet sett ut de senaste sju åren. Hur man från ingenstans inser att de senaste sju åren har varit en ständig kamp för överlevnad. Hur man från ingenstans inser hur de senaste sju åren varit för personerna runt omkring en.

Det gör mig ledsen. Ledsen att inte få fortsätta leva i min illusion om det förflutna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar