12.10.2013

I've convinced myself that it's okey to give up

Jag följer första motståndets lag.
Detta innebär att sekunden någonting går emot mig, låter jag det sänka mig, dränka mig, kväva mig.
Jag ger upp innan jag ens försökt.
Det blir ett så självdestruktivt beteende att jag inte klarar av någonting i vardagen.
Det är förklaringen till att jag inte har kunnat jobba på samma plats mer än sex månader, att jag sjukanmäler mig så fort jag har minsta lilla symptom på förkylning.
Jag börjar hata mig själv för att jag ger upp samtidigt som jag övertygar mig själv om att det är okej. 



Igår ignorerade jag alla måsten, tog till flaskan och var så nära att ta beslut som skulle få min värld att rasera fullständigt. 

2 kommentarer:

  1. Att gå emot känslan, ångesten, rösterna och de starka impulserna är bland det svåraste och jobbigast att göra. Jag är där med, men ibland orkar man inte, kan inte. Det tar så sjukt mkt energi och tillslut vet man knappt in eller ut, vad ska man göra då? När man är mitt inne i sin egna bubbla och inte kan komma ut!

    Hoppas av hela mitt hjärta att du mår bättre, det är en stor kamp att både ge upp och ge allt.
    Vi får kämpa och göra så gott det går i den situation man är i, men det är fan inte lätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar. Jag mår bättre stundvis men är sjukanmäld från jobbet och har en tenta imorgon som jag antagligen inte kommer att klara. Jag låter mig försvinna in i min julvärld och illusionen om att allt är bra där. Det är verkligen, precis som du säger, min egna lilla bubbla.

      Kramar

      Radera